1 Dec 17, 10:00 PM
Rakyat 2017: Sampai last pun kena ada wang, selalu cakap tak ada tentu ni. Ramai yg lebih 5 tahun bankrap kali ini pun tak ada dilepaskan kalau tak mampu bayar. Tipu saja..Apa itu Perlepasan selepas 3 tahun???
1 Dec 17, 09:57 PM
Rakyat 2017: Cakap saja ini kerajaan, muflis lebih 5 tahun pun tak akan dibebaskan tanpa bayar balik pinjaman. Cakap macam tak cakap ni.
18 Oct 17, 05:25 PM
razlin: dapat pelepasan ke singapura pun dah memadai.kerja untuk byar hutang dgn cepat..ni hutang 30k pun dh muflis...
10 Oct 17, 01:54 PM
ryn: Akta baru...dari 30k ke 50k...adoiyai...mcm takde perubahan..
10 Oct 17, 01:48 PM
ryn: beriya wat seminar..,pastu senyap je ..nak bantu org muflis lah sangat...yg saya pelik..xleh ke kita bayar guna kwsp..habiskan je kwsp tu n bayar kat insolvensi...
27 Sep 17, 10:04 AM
SAMSUL APANDI: Apa khidmat yang di sediakan dan apa bentuk bantuan bagi mereka yang bankrap.Macam mana nak dapatkan peluang kedua?
19 May 17, 08:49 AM
HAPIZAH BINTI OSMAN: sy sudah dapat pelepasan dari Jabatan Insolvensi..tapi kenapa nak buat loan kereta tak bole?
13 Mar 17, 10:51 AM
Aku: Kes pendikkn drp 5thn ke 3thn.. Pelepasan utk pjamin diberikn pelepasan cepat.. Bleh mohon utk meminta plepasan
13 Mar 17, 10:49 AM
Aku: Akta baru berkuat kuasa thn dpn.. Nilai kbngkrapn dinaikkn drp 30k ke 50k.
10 Mar 17, 02:40 AM
ron: a relative mnjadi penjamin pinjaman komersial.around 500k.peminjam cina melarikan diri.akta menyusahkan penjamin.tpi peminjam hidup bebas
6 Mar 17, 10:53 AM
Aku: Bln ni akta bgkrapn dibentangkn.. Perluang kedua cerah wat anda semua.. Jgn risau akta baru dbntangkn..
31 Jan 17, 09:12 AM
juang: seketeriat bebas muflis ni cuma gula2 politik parti pemerintah? apa susulan? senyap je..
16 Aug 16, 11:04 AM
matahari: sy nak tanya, boleh ker gaji kita di sekat, tanpa arahan mahkamah.. ?
8 May 16, 12:28 AM
shukry@gmail.com: habuk pun tarakkk.... cakap tak serupa bikin...
4 Apr 16, 05:23 PM
Pati: Mau nyari tongkang keluar dari malasia, bumi Allah yang punya bukan malasia yang punca.
15 Mar 16, 07:57 PM
sani: Apa cerita ye pasal sekretariat bebas muflis ni ye..takde apa apa update ke ramai yang perlukan bantuan...
16 Feb 16, 10:05 AM
suew: please solve my problem
16 Feb 16, 10:04 AM
suew: pihak bank call akan sita umah sewa yg saya duduk dahulu klo sy xbyar hari ini.sdngkan sy dh pindah rumah
16 Feb 16, 10:03 AM
suew: sya sakit sy terpaksa brhnti kerja suami xmampu byr hutang.so skrg hutang mencecah rm30,000 dgn usia muda.please sugesstion
10 Feb 16, 12:21 AM
Julea: Secara rasional, ada ke org nak jadi guarantor suka2... Kalau tidak ada janji manis.
[older messages]